Generelle oplysninger
DC Scandinavia A/S
Støberivej 1
3660 Stenløse
DK 31746051
E-mail: dcs@dcscandinavia.dk
Telefon: +45 70 22 72 87
Betaling
DC Scandinavia A/S modtager betaling med VISA-Dankort, VISA Electron og Mastercard samt via PayPal, MobilePay & ViaBill. Betaling vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes.
Alle beløb er i DKK. Danske kroner og er inkl. moms.
DC Scandinavia A/S bruger en godkendt betalingsserver, der krypterer alle dine kortoplysninger med SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at man ikke kan aflæse dine informationer.
Betaler du via PayPal, er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen. Læs mere om betingelserne på PayPals hjemmeside.
Ved køb med ViaBill vil du først modtage dine varer. Herefter skal du betale din månedsydelse den 20. i hver måned. Betaler du ikke til tiden, vil der blive pålagt et gebyr på kr. 39,-.
Hvis du fortryder dit køb, ophører aftalen om betaling hos ViaBill.
ViaBill finansierer køb for op til 2.000 kr. Beløb over 2.000 kr. finansieres i samarbejde med SparXpress. Læs mere på ViaBills hjemmeside.
To-faktor-godkendelser
To-faktor-godkendelser er en sikkerhedsløsning for dig, så du kan handle sikkert på nettet. Dette er for at undgå netsvindel og sikre, at det faktisk er dig, der køber en given vare. To-faktor-godkendelsen betyder, at du skal igennem to godkendelser fra to forskellige kilder for at kunne godkende en betaling. Når du betaler i vores webshop, skal du bekræfte dit køb gennem NemID nøgleapp eller en SMS og kode.
Du kan finde en guide til to-faktor-godkendelserne med NemID nøgleapp og SMS og kode her.
Levering
DC Scandinavia A/S afsender på alle hverdage med ordre indgået inden kl. 14.00
Forventet leveringstid er 1 – 3 hverdage.
Alle varer leveres med GLS til en pakkeshop, medmindre andet er tilvalgt/aftalt i den pågældende ordre (privat omdeling, levering til erhvervsadresse m.m.).
Prisen for forsendelse og valgt leveringstype vil altid fremgå af ordrebekræftelsen, men ligger mellem 0,00 DKK og 69,00 DKK.
Ved køb for minimum 999,- tilbyder vi fri fragt til pakkeshop.
Fortrydelsesret
Du har som udgangspunkt 14 dages fortrydelsesret fra det tidspunkt du modtager varen. Dette gælder dog ikke for bestillingsvarer/skaffevarer, dvs varer som ikke er lagervarer og som hjemtages specifikt til en ordre. Dette er angivet ved bestilling. Bemærk at du selv skal afholde fragtomkostningerne i forbindelse med fortrydelse af dit køb.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare, eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis.
Består varen af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du får det sidste parti eller den sidste del i fysisk besiddelse.
Drejer det sig om en aftale om regelmæssig levering af varer over en bestemt periode, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du får den første vare i fysisk besiddelse.
Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved tlf.: +45 70 22 72 87 eller e-mail: dcs@dcscandinavia.dk eller ved at benytte standardfortrydelsesformularen. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.
Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.
Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.
Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.
Returnering
Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse, og senest 14 dage efter du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.
Manglende original emballage kan muligvis udgøre en værdiforringelse, så for at være sikker på at kunne modtage alle penge retur, anbefales det, at varen returneres i original emballage.
Udgifterne for returnering samt indlevering til posthus eller pakkeshop forestår du selv for.
Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.
Hvis varen er prøvet, udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur afhængig af varens handelsmæssige værdi.
Ved køb af biludstyr kan den originale emballage ofte udgøre en væsentlig del af varens værdi. Send derfor altid emballagen med retur i hel og pæn stand for at være sikker på at få det fulde beløb retur.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb, du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.
Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, medmindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.
Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:
DC Scandinavia A/S
Støberivej 1
3660 Stenløse
Att. Fortrydelse
Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse og aflevere den personligt på ovenstående adresse MOD FORUDGÅENDE AFTALE.
Vi modtager hverken pakker uden omdeling, sendt til pakkeshops eller pakker sendt pr. efterkrav.
Reklamationsret
Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.
Når du handler hos os som forbruger, har du 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Bemærk at du som køber selv skal afholde evt. forsendelsesomkostninger for din returforsendelse. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage.
Varen sendes til:
DC Scandinavia A/S
Støberivej 1
3660 Stenløse
Att. Reklamation
Når du returnerer varen, bedes du beskrive problemet så detaljeret som muligt.
Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.
Brugsanvisning
Der følger som udgangspunkt altid en brugsanvisning med produktet, hvis det er nødvendigt for at kunne anvende produktet.
Mange af de mærker vi sælger stammer fra Europe og USA og du skal derfor være opmærksom på at brugsanvisningerne ofte er på engelsk. Dette gør sig gældende for alle varer fra følgende brands:
Audison
Calearo
Hertz Audio
HyperGear
InBay
Keetec
Naztech
Phonocar
Scosche
Er du i tvivl om det evt. kan blive et problem for dig eller har du udfordringer med en engelsk brugsanvisning, er du altid velkommen til at kontakte os - så skal vi hjælpe dig igennem.
Persondatapolitik
For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger:
Navn, adresse, tlf.nr. og e-mailadresse.
Vi foretager registreringen og videregivelse af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos DC Scandinavia A/S og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.
Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.
Dine oplysninger sælges ikke til tredjemand.
Den dataansvarlige på au2TEK.dk er DC Scandinavia A/S / CFO Anette Kjær.
Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på dcs@dcscandinavia.dk.
Klageadgang
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte dcs@dcscandinavia.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus.
For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.
Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag - uanset beløbets størrelse. Læs mere her.
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens klageportal her - http://ec.europa.eu/odr
Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 25.07.2022
©2020 DC Scandinavia au2TEK.dk